Základní informace o odboru
Vnitřní členění a telefonní seznam odboru
- Náplň činnosti odboru v samostatné působnosti kraje
-
Oddělení rozpočtu a financování
Na úseku správy daní a poplatků
- podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění, rozhoduje na základě předaných podnětů od poskytovatelských odborů KÚ o uložení odvodů do rozpočtu Jihočeského kraje vůči osobám, které se dopustily porušení rozpočtové kázně tím, že neoprávněně použily nebo zadržely prostředky patřící či svěřené kraji, a návazně rozhoduje o vyměřování penále
- poskytuje metodickou pomoc odborům Krajského úřadu Jihočeského kraje v případech zjištění porušení rozpočtové kázně u příjemců dotací poskytnutých z rozpočtu Jihočeského kraje
- poskytuje metodickou pomoc zřizovatelským odborům Krajského úřadu Jihočeského kraje v případech odvodů do rozpočtu Jihočeského kraje ukládaných zřizovaným příspěvkovým organizacím dle § 28 odst. 6, 8, 9 zákona č. 250/2000 Sb. v platném znění a při přípravě materiálů pro radu kraje
- přijímá žádosti o plné či částečné prominutí odvodů a penále do rozpočtu Jihočeského kraje jako uplatnění mimořádných opravných prostředků ve věci vydaných rozhodnutí o porušení rozpočtové kázně nad dotacemi výhradně z rozpočtu kraje a zpracovává materiály pro rozhodnutí samosprávy
- spolupracuje s kontrolními orgány ve věci podezření a výzev poskytovatele a případně dále vedených řízení FÚ za porušení rozpočtové kázně proti kraji jako příjemci dotace a dle pokynu ředitele KÚ navrhuje a zpracovává podání opravných prostředků
Na úseku rozpočtu a financování vlastních (samosprávných) prostředků kraje
- je gestorem sestavování návrhu ročního rozpočtu s rozsáhlou vnitřní strukturou příjmových a výdajových položek s náročnými podmínkami pro jeho sestavování od vydávání metodiky pro oddělení a odbory pro přípravu návrhů rozpočtu kraje z hlediska zdrojů příjmů a zaměření výdajů a vyjádření vztahů ke zřizovaným PO, obcím a ostatním příjemcům přes sumarizaci jednotlivých částí do ucelených návrhů pro balancování rozpočtu až po schvalovací řízení a rozpis
- je gestorem sestavování návrhu střednědobého rozpočtového výhledu kraje obdobně jako u návrhů ročních rozpočtů, k tomu zpracovává makroekonomické analýzy hospodářského vývoje, každoročně sestavuje návrhy aktualizace a zajišťuje návaznost na roční rozpočtový proces
- zabezpečuje rozpis ukazatelů rozpočtu vlastních prostředků kraje pro obce
- zabezpečuje metodiku rozpisu ukazatelů rozpočtu kraje pro zřizované PO, založené právnické osoby a ostatní příjemce dotací a návratných finančních výpomocí (NFV) v gesci OEKO; zabezpečuje a usměrňuje hospodaření podle rozpočtu a zajišťuje kontrolu jeho čerpání v rámci zajišťování realizace systému financování veřejné správy prostřednictvím řízení peněžních toků
- stanovuje metodické postupy v oblasti rozpočtového hospodaření a financování pro ostatní organizační útvary kraje
- zajišťuje zpracovávání finančních a rozpočtových analýz pro rozhodování orgánů kraje
- jako správce rozpočtu zajišťuje přezkoumávání a vyhodnocení operací v rámci vnitřního kontrolního systému se zaměřením na dodržování právních předpisů (rozpočtových pravidel, rozpočtové skladby a systému vnitřní finanční kontroly)
- je gestorem předkládání návrhů úprav rozpočtu formou rozpočtových opatření pro orgány kraje, provádí jejich kontrolu, sumarizaci a předkládá je pro rozhodování samosprávy a zajišťuje jejich provádění
- zpracovává analýzy rozpočtového určení daní (RUD) pro kraj a je správcem daňových příjmů kraje a rozpočtové rezervy
- podílí se na stanovování postupů, zásad a metodik pro poskytování dotací a NFV kraje, na koordinaci činností souvisejících s podáváním žádostí o podpory a dotace a provádí analytickou činnost, podílí se na zpracování a předkládání závěrečného vypořádání těchto dotací a podpor
- na úseku poskytování dotací a NFV prostřednictvím OEKO zajišťuje systém poskytování v souladu s vnitřními předpisy kraje, včetně zajištění souladu s pravidly veřejné podpory, a zajištění veřejnosprávní kontroly užití prostředků příjemci
- zajišťuje koordinaci a metodické usměrňování procesu financování programu rozvoje kraje
- posuzuje a analyzuje možnosti kraje v kofinancování projektů ze strukturálních fondů a z programů EU, předfinancování vlastních projektů, komunikuje s bankou při zakládání a spravování speciálních účtů pro zajištění financování těchto projektů
- metodicky řídí a koordinuje rozpočtový proces u zprostředkujících subjektů a konečných příjemců prostředků fondů EU
- připravuje programy kraje pro spolupráci ČR s EU z hlediska financování
- vypracovává hodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje, řídí proces vypracování podkladů finančního vypořádání dotací a NFV poskytnutých z krajských prostředků a zajišťuje jejich sumarizaci pro závěrečný účet kraje (ZÚK) a je gestorem sestavení ZÚK pro jeho schvalování v orgánech kraje
- pro jednání orgánů kraje připravuje materiály v oblasti rozpočtu a ekonomiky a zajišťuje plnění jejich usnesení
Oddělení účetnictví
- zaměstnanec na pozici metodik účetnictví je oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci zaměstnanců zařazených v rámci tohoto oddělení na pozicích účetní, mzdový účetní, daňový specialista a metodik DPH, metodik PAP
- vede účetnictví o rozpočtovém hospodaření kraje:
- zajišťuje tuzemský zúčtovací a platební styk s bankou
- zajišťuje devizový zúčtovací a platební styk s bankou, včetně nákupu valut
- účtuje a vede evidenci podmíněných pohledávek, pohledávek, záloh na transfery, vystavuje faktury za běžné příjmy na základě smluv apod.
- účtuje a vede evidenci podmíněných závazků, závazků, tzn. centrální evidenci přijatých faktur a dále smluv, ze kterých vyplývá finanční plnění
- účtuje o daňových příjmech
- účtuje o pořízení majetku
- účtuje o pokladních operacích
- účtuje o ceninách
- účtuje o zásobách
- účtuje o úvěrech a kontokorentu
- účtuje o termínových vkladech
- účtuje o zhodnocování dočasně volných prostředků rozpočtu
- účtuje o příjmu dotací ze státního rozpočtu a státních fondů v rámci samostatné působnosti
- zajišťuje výplatu dotací, příspěvků, návratných finančních výpomocí a záštit z prostředků Jihočeského kraje obcím, dobrovolným svazkům obcím, příspěvkovým organizacím, krajům a dalším fyzickým a právnickým osobám
- vede komplexní agendu peněžních fondů zřízených Jihočeským krajem a provádí analýzu hospodaření těchto fondů
- zabezpečuje vyúčtování cestovních náhrad při tuzemských pracovních cestách
- účtuje o depozitním účtu (složené jistoty a kauce)
- vede kompletně agendu DPH a daně z obratu v zahraničí:
- kompletně zabezpečuje agendu DPH, včetně daňového přiznání DPH a metodiky pro Jihočeský kraj
- zajišťuje koordinaci vztahů Jihočeského kraje s finančními úřady EU v ekonomické oblasti (např. SRN, Rakousko) k realizaci daňových přiznání k dani z obratu, zabezpečuje odevzdání těchto daňových přiznání na příslušné finanční úřady EU, včetně předání podkladů ORF k proplacení daně z obratu
- vede kompletně agendu spojenou s Pomocným analytickým přehledem (dále jen PAP) a zajišťuje přípravu na konsolidaci:
- kompletně zabezpečuje odborné a metodické činnosti v oblasti PAP pro potřeby účetní jednotky Jihočeský kraj
- stanovuje metodiku PAP Jihočeského kraje, postupy statistického účtování, uspořádání položek statistických pohybů, IČ partnera aktiv a pasiv, IČ partnera transakce a jejich obsahové vymezení, stanovuje kontroly a postup pro zajištění předání včasných a správných dat do CSÚIS v souladu s ustanoveními technické vyhlášky
- návazně na administraci PAP zajišťuje přípravu na proces konsolidace
- zajišťuje agendy spojené s koncem roku:
- provádí dokladovou inventuru
- na základě rozhodnutí k provedení inventarizace se účastní fyzických inventur
- připravuje podklady pro daňové přiznání Jihočeského kraje k dani z příjmů právnických osob
- sestavuje účetní závěrku kraje a výkazy o jeho hospodaření, vyhotovuje účetní výkazy, včetně přílohy k účetní závěrce
- provádí rozbor výsledku hospodaření pro závěrečný účet Jihočeského kraje
- připravuje podklady pro finanční vypořádání finančních prostředků poskytnutých Jihočeským krajem ve spolupráci s oddělením rozpočtu a financování
- zabezpečuje administraci ke schválení účetní závěrky Jihočeského kraje
- ostatní agendy prováděné v průběhu roku:
- analyzuje podmíněné pohledávky, pohledávky, podmíněné závazky a závazky
- analyzuje finanční situaci Jihočeského kraje a průběžně sleduje stav finančních prostředků na bankovních účtech kraje
- stanovuje metodické postupy účtování pro všechny organizační jednotky krajského úřadu, včetně aktualizace příslušných vnitřních předpisů a číselníků
- koordinuje a usměrňuje hospodaření s majetkem kraje
- pro jednání rady a zastupitelstva kraje připravuje materiály v oblasti hospodaření kraje a zajišťuje plnění jejich usnesení
- zabezpečuje předání dat do centrálního systému účetních informací státu
Oddělení výkaznictví
- pro potřeby vybraných účetních jednotek (obcí, DSO a příspěvkových organizací) zajišťuje metodickou pomoc formou aktuálních sdělení na webových stránkách „Metodická podpora v oblasti účetnictví státu“, metodických pokynů, informačních listů a individuální metodické pomoci s cílem zajištění souladu základních principů účtování v rámci realizace účetnictví státu
- v účetnictví obcí, dobrovolných svazků obcí provádí kontrolu účetnictví a rozpočtů obcí a dobrovolných svazků obcí podle stanovených postupů a platných právních předpisů se zaměřením na správnost zaúčtování přijatých dotací poskytnutých resorty, státními fondy, krajem apod.
- zajišťuje a provádí analýzy a hodnocení rozpočtového určení výnosů daní, dotací a popřípadě zadluženosti za vybrané obce a dobrovolné svazky obcí
- v účetnictví příspěvkových organizací provádí kontrolu účetnictví krajských příspěvkových organizací podle stanovených postupů a platných právních předpisů se zaměřením účetnictví krajských příspěvkových organizací v oblasti sociální, zdravotní a kultury
- provádí odbornou poradní a metodickou činnost na úseku účetnictví pro krajské i obecní příspěvkové organizace, obce a dobrovolné svazky obcí
- ve spolupráci se zřizovatelskými odbory komplexně zabezpečuje proces sjednocení metodiky v oblasti účetnictví příspěvkových organizací zřizovaných Jihočeským krajem v oblasti sociální, zdravotní a kultury pro následné rozborové činnosti jejich hospodaření
- Náplň činnosti odboru v přenesené působnosti (výkon státní správy)
-
Oddělení rozpočtu a financování
Na úseku správy daní a poplatků
- provádí dozorčí, rozhodčí a kontrolní činnost při výkonu státní správy na úseku výběru místních poplatků obcemi kraje dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a platných vyhlášek na území obce
- poskytuje metodickou pomoc obcím Jihočeského kraje na úseku místních poplatků a jejich výběru a vymáhání včetně jejich příslušenství dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění
- jako odvolací orgán rozhoduje o postoupených odvoláních proti vydaným rozhodnutím obce v oblasti místních poplatků dle zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a platných vyhlášek na území obce, včetně jejich příslušenství, dle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění
- ve věci rozhodnutí o odvodu a penále do rozpočtu Jihočeského kraje podle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění na základě předaných podnětů vůči osobám, které se dopustily porušení rozpočtové kázně provádí v přenesené působnosti veškeré úkony příslušných řízení podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění až do doby návrhu soudní exekuce, které řeší OLVV
- přijímá odvolání jako uplatnění opravných prostředků proti rozhodnutím o odvodu a penále do rozpočtu kraje ve věci porušení rozpočtové kázně vydaných v samostatné působnosti, rozhoduje o nich nebo je postupuje k rozhodnutí MF jako nadřízenému orgánu správce daně
- přijímá žádosti o plné či částečné prominutí odvodu a penále jako uplatnění mimořádných opravných prostředků ve věci porušení rozpočtové kázně v případě krajem zprostředkovaných prostředků státního rozpočtu v přenesené působnosti a postupuje je k rozhodnutí řediteli KÚ
- jako odvolací orgán a nadřízený správce daně rozhoduje o postoupených odvoláních proti rozhodnutím obecních úřadů o uložených odvodech a penále do rozpočtu obce ve věci porušení rozpočtové kázně dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění
- na základě podnětů předaných příslušnými odvětvovými odbory ve věci pohledávek vzniklých podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění zabezpečuje jejich vymáhání podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění a ve věci vede následné úkony daňového řízení až do doby návrhu soudní exekuce, které řeší OLVV
- zajišťuje správu pohledávek kraje až do doby návrhu soudní exekuce, které řeší OLVV, ve spolupráci nebo na návrh OLVV připravuje podklady pro odpis pohledávek a vydává rozhodnutí o odpisu nedoplatku pro nedobytnost dle ust. § 158 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění, případně rozhoduje o jejich výmazu
- jako nadřízený orgán správce daně podle zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, v platném znění rozhoduje o námitkách účastníků v rámci probíhajícího výkonu rozhodnutí na úrovni obcí kraje
Na úseku rozpočtu a financování transferů a státních dotací (vztahu SR, resortů a státních fondů k rozpočtu kraje i k rozpočtům obcí kraje)
- v procesu sestavování návrhu ročního rozpočtu kraje je gestorem a metodikem pro odbory a oddělení KÚ pro zapojování potvrzených dotačních vztahů a transferů SR, resortů a státních fondů do příjmů a výdajů rozpočtu kraje
- v procesu sestavování návrhu střednědobého rozpočtového výhledu kraje a při každoroční aktualizaci je gestorem obdobně jako u návrhů ročních rozpočtů v návaznosti na rozpočtový výhled státního rozpočtu pro zapojování potvrzených dotačních vztahů a transferů SR, resortů a státních fondů
- zabezpečuje rozpis státního rozpočtu (souhrnného dotačního vztahu SR) pro obce kraje a pro KÚ vykonává správu v rámci všeobecné pokladní správy SR (VPS)
- je gestorem a prostředníkem uplatňování požadavků nároků na SR (MF, resorty a státní fondy) jako podkladů pro sestavování státního rozpočtu
- zabezpečuje a zprostředkovává metodiku postupů SR, resortů a státních fondů v oblasti rozpočtového hospodaření a financování pro ostatní organizační útvary krajského úřadu a pro obce kraje
- zprostředkovává finanční politiku státu v jednom anebo více oborech činnosti státní správy, provádění rozpisu závazných ukazatelů SR, resortů a státních fondů k zajištění chodu spravovaného území
- zabezpečuje a usměrňuje hospodaření s prostředky státního rozpočtu, resortů a státních fondů a zajišťuje kontrolu jejich čerpání v rámci krajského úřadu
- řídí peněžní toky dotačních titulů a transferů státního rozpočtu, resortů a státních fondů
- zpracovává finanční analýzy dotačních titulů a transferů pro rozhodování orgánů kraje
- jako správce rozpočtu přezkoumává a vyhodnocuje operace související s dotačními tituly a transfery v rámci vnitřního kontrolního systému se zaměřením na dodržování právních předpisů (rozpočtových pravidel, rozpočtové skladby a systému vnitřní finanční kontroly)
- je gestorem předkládání návrhů úprav rozpočtu formou rozpočtových opatření z finančního vztahu SR, resortů a státních fondů k rozpočtu kraje a obcím kraje pro orgány kraje, provádí jejich kontrolu, sumarizaci a předkládání pro rozhodování samosprávy a zajišťuje jejich provádění
- zpracovává analýzy rozpočtového určení daní (RUD) podle predikcí SR
- zajišťuje koordinaci činností souvisejících s podáváním žádostí o dotace a NFV ze SR, resortů a státních fondů, podílí se na sestavování postupů a zásad výběru žadatelů, včetně vyhodnocování projektů a koordinuje zpracování a předkládání závěrečného vypořádání dotací a NFV
- podílí se na realizaci systému programového financování z centrálních zdrojů a její uplatňování v praxi
- zajišťuje hodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje a koordinuje vypracování podkladů pro finanční vypořádání se SR, resorty a státními fondy za kraj a obce kraje a provádí jejich sumarizaci
- zajišťuje vyhodnocení vývoje finančního hospodaření rozpočtu kraje a obcí kraje ve formě podkladů pro státní závěrečný účet (SZÚ), včetně sumarizace za kraj a obce kraje
- na základě metodiky MF ČR stanovuje pravidla pro čerpání prostředků Fondu solidarity EU, spolupracuje při administraci žádostí o dotace z Fondu solidarity EU, zpracovává souhrnnou žádost za Jihočeský kraj a komunikuje s MF ČR
Oddělení přezkumu a metodiky hospodaření obcí
Na úseku přezkoumávání hospodaření
- přejímá a eviduje žádosti obcí a dobrovolných svazků obcí o přezkoumání hospodaření za příslušný kalendářní rok nebo jejich oznámení o rozhodnutí zadat přezkoumání auditorovi nebo auditorské společnosti
- zpracovává časové plány přezkoumání hospodaření na období od sestavení plánu do 30. června následujícího roku a předkládá je ve stanoveném termínu ministerstvu financí
- přejímá a eviduje závazné informace od obcí a dobrovolných svazků obcí o uzavření smlouvy s auditorem (auditorskou společností) na provedení přezkoumání hospodaření
- v souladu s časovým plánem a ve smyslu ustanovení zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí (dále jen zákon), ve znění pozdějších předpisů, provádí dílčí a jednorázová přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí Jihočeského kraje
- provádí kontroly plnění opatření, přijatých přezkoumávanými subjekty k nápravě chyb a nedostatků uvedených v zápisu (zprávě) z provedeného přezkoumání
- z každého provedení přezkoumání hospodaření pořizuje ze zákona příslušný zápis nebo zprávu, kterou prokazatelně předává v jednom vyhotovení přezkoumávanému subjektu
- přejímá a eviduje stejnopisy zpráv o výsledku přezkoumání hospodaření obcí nebo dobrovolných svazků obcí provedených auditorem (auditorskou společností)
- v souladu s podmínkami stanovenými zákonem ukládá přezkoumávaným subjektům pořádkové pokuty
- každoročně po skončení přezkoumání hospodaření za příslušný kalendářní rok zpracovává komplexní analytickou zprávu o výsledcích přezkoumání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí na území Jihočeského kraje
- v obdobném časovém intervalu připravuje vždy informativní materiál o průběhu a výsledcích přezkoumání hospodaření pro vedení Jihočeského kraje
- ve smyslu ustanovení § 67 odst. 1 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, poskytuje metodickou pomoc obcím a dobrovolným svazkům obcí v oblasti jejich hospodaření, a to přímo na místě při výkonu přezkoumání hospodaření, zpracováním odpovědí na písemné dotazy metodického charakteru a jejich zveřejňováním a na vyžádání účelovými metodickými návštěvami konkrétních územních celků
- v rámci připomínkových řízení zpracovává stanoviska a vyjádření k novým nebo aktualizovaným předpisům, vztahujícím se k přezkoumání hospodaření nebo v této oblasti zjišťovaným přestupkům.
Na úseku veřejnoprávních kontrol
- koordinuje za ekonomický odbor zpracování pololetních plánů kontrol prováděných krajským úřadem v rámci výkonu přenesené působnosti a následně i zpracování příslušných zpráv o jejich plnění.
Na úseku vyřizování přestupků
- eviduje a projednává v prvním stupni v přenesené působnosti spáchané přestupky obcemi a dobrovolnými svazky obcí ve správním obvodu Jihočeského kraje dle ustanovení § 22a a § 22b zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů a dle § 14 a § 15 zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění pozdějších předpisů.
- v souladu s ustanovením citovaného § 22a a § 22b zákona č. 250/2000 Sb. a § 14 a § 15 zákona č. 420/2004 Sb. ukládá dotčeným subjektům za spáchání přestupku správní trest v řízení o přestupku ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
Oddělení účetnictví
- zaměstnanec na pozici metodik účetnictví je oprávněn organizovat, řídit a kontrolovat práci zaměstnanců zařazených v rámci tohoto oddělení na pozicích účetní, mzdový účetní, daňový specialista a metodik DPH, metodik PAP
- zajišťuje tuzemský zúčtovací a platební styk s bankou
- zajišťuje devizový zúčtovací platební styk s bankou
- účtuje o příjmu dotací ze státního rozpočtu a státních fondů v rámci přenesené působnosti
- zajišťuje výplatu dotací a příspěvků obcím, dobrovolným svazkům obcí a dalším fyzickým a právnickým osobám z prostředků státního rozpočtu a státních fondů
- připravuje podklady pro finanční vypořádání finančních prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu a státních fondů ve spolupráci s oddělením rozpočtu a financování
- účtuje o finančním vypořádání se státním rozpočtem a státními fondy
- účtuje o limitních dotacích pro kraj a pro příspěvkové organizace zřizované Jihočeským krajem
- vede účetní agendu související s čerpáním prostředků z fondů EU, kontroluje náležitosti účetních dokladů předložených v rámci žádostí o čerpání prostředků z Fondu solidarity EU
Oddělení výkaznictví
- kontroluje účetnictví a rozpočty obcí a dobrovolných svazků obcí podle stanovených postupů a platných právních předpisů (vyhláška č. 383/2009 Sb., vyhláška č. 5/2014 Sb., vyhláška č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů) pro CSÚIS
- kontroluje správnost účetních výkazů předkládaných příspěvkovými organizaci zřízenými územně samosprávnými celky, tj. obcemi i Jihočeským krajem, podle stanovených postupů a platných právních předpisů (vyhláška č. 383/2009 Sb.) pro CSÚIS
- provádí metodické usměrňování obcí a příspěvkových organizací v oblasti výkaznictví a kontroly
- u obcí a dobrovolných svazků obcí kontroluje správnost zaúčtování přijatých dotací a půjček ve vazbě na údaje ze systému CSÚIS od jednotlivých kapitol státního rozpočtu a státních fondů a řeší případné rozdíly
- spolupracuje s oddělením rozpočtu a financování při kontrole správnosti podkladů předaných obcemi a dobrovolnými svazky obcí pro finanční vypořádání se státním rozpočtem a státními fondy ve smyslu vyhlášky č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání)
- poskytuje metodickou pomoc obcím a dobrovolným svazkům obcí na úseku účetnictví a rozpočtu ve smyslu zákona č. 129/2000 Sb., o krajích
- provádí odbornou poradní a metodickou činnost na úseku účetnictví pro příspěvkové organizace zřizované obcemi
Odborem zveřejňované informace
- Informace k přezkoumávání hospodaření obcí
-
Termíny k zabezpečení přezkoumání hospodaření obcí a DSO
Podání žádosti o přezkoumání hospodaření krajskému úřadu: do 30. 6. přezkoumávaného roku.
Oznámení o rozhodnutí zadat přezkoumání auditorovi: do 30. 6. přezkoumávaného roku.
O uzavření smlouvy s auditorem informuje obec a dobrovolný svazek obcí krajský úřad nejpozději: do 31. 1. následujícího roku
Termíny stanoveny zákonem č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, v platném znění.
Informace a tiskopisy ke stažení
Vzory žádosti o přezkoumání hospodaření obce a DSO krajským úřadem
- Žádost o přezkoumání hospodaření obce krajským úřadem
- Žádost o přezkoumání hospodaření DSO krajským úřadem
Vzor oznámení a podání informace krajskému úřadu (přezkoumání hospodaření bude provádět auditor)
Vzory tiskopisů - nápravná opatření k nápravě chyb a nedostatků uvedených ve zprávě o výsledku přezkoumání hospodaření
Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář, e-mail: bednar@kraj-jihocesky.cz
Plán a výsledky přezkoumávání hospodaření obcí
Plán konečných a jednorázových přezkoumání hospodaření územních celků v Jč. kraji za rok 2022
V přiloženém přehledu zveřejňujeme naplánované termíny konečných a jednorázových přezkoumání výsledků hospodaření dle stavu plánu k 20. 2. 2023. Tato přezkoumání hospodaření probíhají opět formou kontroly na místě v sídle přezkoumávaného územního celku. Veškeré změny termínů provedení přezkoumání hospodaření, dohodnuté mezi územním celkem a kontrolorem pověřeným řízením přezkoumání, již dále nebudou v tomto přehledu promítnuty.
Výsledky přezkoumání hospodaření územních celků za rok 2021
Ekonomický odbor krajského úřadu zveřejňuje tuto zprávu v souladu s ust. § 26 zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, a poskytuje ji k využití všem představitelům územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, zaměstnancům obecních úřadů i zájemcům z řad veřejnosti.
Kontaktní osoba: Ing. Lubomír Bednář, e-mail: bednar@kraj-jihocesky.cz
- Informace pro obce a dobrovolné svazky obcí Jihočeského kraje
-
Finanční vypořádání a podklady pro státní závěrečný účet
OBCE – Dopis_Finanční vypořádání a Státní závěrečný účet za rok 2022
OBCE – Příloha č. 1 k dopisu_Finanční vypořádání za rok 2022
OBCE – Příloha č. 2 k dopisu_Státní závěrečný účet za rok 2022
DSO – Dopis_Státní závěrečný účet za rok 2022
DSO – Příloha č. 1 k dopisu_Státní závěrečný účet za rok 2022
FV 2022 – tabulka Příloha č. 7, část A_předvyplněný souhrn
FV 2022 – tabulka Příloha č. 7, část B_předvyplněný souhrn
FV 2022 – tabulka Příloha č.7, části A,B_vzor
FV 2022 – tabulka Příloha č. 3, části A,B_vzor
SZÚ 2022 – Metodický pokyn MF ČR ze dne 13. 12. 2022Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Francová, e-mail: francova@kraj-jihocesky.cz
PŘÍSPĚVEK NA VÝKON STÁTNÍ SPRÁVY PRO OBCE NA ROK 2023
Rozdělení příspěvku na výkon státní správy pro obce na rok 2023 do úrovně jednotlivých obcí vychází z parametrů zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2023.
Toto rozdělení je součástí schváleného rozpočtu kraje na rok 2023.
S konkrétním objemem dotace, se způsobem a s termíny jejího rozesílání budou všechny obce jednotlivě seznámeny v lednu 2023.
- Závazné finanční vztahy k obcím_SDV_2023
- SDV_avizo_obcim_DOPIS_2023
- SDV_avizo_obcim_DOPIS_PRILOHA-ROZPIS_2023
Kontaktní osoba: Bc. Monika Wolfová, e-mail: wolfova@kraj-jihocesky.cz, tel. 386 720 331
Účetní konsolidace státu a PAP
Zahrnutí účetních jednotek do účetní konsolidace v roce 2023 a výkaz PAP
Příloha č. 2a k vyhl. 383/2009 Sb. - výkaz PAP
Příloha č. 3b k vyhl. 383/2009 Sb. výkaz seznam
Kontaktní osoby:
- Ing. Bohumila Fraňková, e-mail: frankovab@kraj-jihocesky.cz
Číselníky UZ, ORG
Číselník ORGnumů obcí a DSO platné od 1. 1. 2016
Kontaktní osoba: Tomáš Budík, e-mail: budik@kraj-jihocesky.cz
- Informace pro příspěvkové organizace Jihočeského kraje
-
Účetní konsolidace státu a PAP
Zahrnutí účetních jednotek do účetní konsolidace v roce 2023 a výkaz PAP
Příloha č. 2a k vyhl. 383/2009 Sb. - výkaz PAP
Kontaktní osoby:
- Ing. Bohumila Fraňková, e-mail: frankovab@kraj-jihocesky.cz
Metodická pomoc
Účetnictví státu a účetní závěrka
Metodická podpora v oblasti účetnictví státu - PO
- Příloha č. 1 k MP/27/OEKO – Přehled zasílání výkazů u obecních PO v roce 2023
- Příloha č. 2 k MP/27/OEKO – Přehled zasílání výkazů a dat u krajských PO v roce 2023 pro oblast kulturní, marketingu a sociální
- Příloha č. 3 k MP/27/OEKO – Přehled zasílání výkazů a dat u krajských PO v roce 2023 pro oblast školství, zdravotnictví a dopravy
- Příloha č. 4 k MP/27/OEKO – Registrační formulář – ke stažení
Kontaktní osoba: Ing. Aleš Zajac, e-mail: zajac@kraj-jihocesky.cz
Ostatní metodická pomoc
Metodický postup vedení účetní evidence projektů IROP
Kontaktní osoby:
- Ing. Aleš Zajac, e-mail: zajac@kraj-jihocesky.cz,
- Ing. Helena Plosová, e-mail: plosova@kraj-jihocesky.cz
Číselník UZ
Kontaktní osoba: Tomáš Budík, e-mail: budik@kraj-jihocesky.cz
Další informace
- Informace o zpracovávání osobních údajů
-
Informace o zpracování osobních údajů OEKO
Kontaktní osoba: JUDr. Eva Bartošová, e-mail: bartosovae@kraj-jihocesky.cz
- Zprávy MF ČR pro finanční orgány obcí a krajů
-
Zprávy MF ročník 2021
Kontaktní osoba: Ing. Adéla Hochová, e-mail: hochova@kraj-jihocesky.cz