Na zelené lince 800 100 450 kraj ušetří. Podařilo se vyjednat slevu

Už od 15. ledna tohoto roku provozuje Jihočeský kraj zelenou linku 800 100 450. Na této lince pomáhají zaměstnanci kraje především seniorům s přihlášením do centrálního rezervačního systému pro očkování proti covid-19. Kraji se podařilo dojednat se společností O2 Czech Republic a.s. na hovory slevu, díky které ušetří desetitisíce korun.

Obecné povědomí o zelených linkách je takové, že jsou zdarma. To je pravda, ale jen pro volajícího. Veškeré náklady na telekomunikační provoz hradí plně provozovatel linky, což je v tomto případě Jihočeský kraj,“ řekla náměstkyně hejtmana Jihočeského kraje pro IT a e-government Lucie Kozlová s tím, že linka je plně vytížená a náklady na provoz se každý měsíc zvyšují. Faktura za měsíc leden byla ve výši 35 282,93 Kč, za únor 53 878,38 Kč a za březen 107 238,38 Kč. „To je důvod, proč jsme společnost O2 Czech Republic požádali o slevu a dostali jsme ji. Za volání z mobilní sítě tak oproti původní ceně ušetříme 25 procent a za volání z pevných linek pak 20 procent,“ upřesnila Kozlová. 

Jihočeský kraj má na provoz hlasových telefonních služeb na pevných linkách uzavřenou smlouvu, jejíž součástí je i zmiňovaná zelená linka 800 100 450. Tu kraj zřídil a sám ji formou call centra provozuje od začátku letošního roku. „Linku jsme volili jako bezplatnou, protože ji využívají především starší občané, a to nejen z našeho kraje. Volají i senioři z celé ČR. My jim pomáháme s registrací do centrálního registračního systému, s orientací na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR, s fungováním PIN kódů rozesílaných SMS atd. Chci poděkovat společnosti O2 Czech Republic za vstřícnost. Ušetřené peníze můžeme použít na další náklady spojené s očkováním Jihočechů,“ dodala Lucie Kozlová. 
 

21.04.2021 Bc. David Hocke