"Botel proti proudu, s.r.o." je NEJLEPŠÍ fiktivní firmou

Botel proti proudu, s.r.o. - tak se jmenuje nejlepší fiktivní firma, která zvítězila na 25. ročníku Mezinárodního veletrhu fiktivních firem v Praze. K absolutnímu vítězství žáků ze Střední školy obchodní a VOŠ oboru Ekonomika a podnikání přispělo ještě 1. místo za nejlepší prezentaci firmy a 2. místo za nejlepší firemní stánek. Mladí fiktivní podnikatelé si tak přivážejí celkem tři cenné poháry. Vynikajícího výsledku, 5. místa, dosáhli i v komunikační soutěži v anglickém jazyce nazvané 90 sekund ve výtahu. V tomto časovém limitu měli svou firmu představit cizinci ve výtahu.

22. března 2019 se v jednu hodinu odpoledne těsná před hlavním pódiem Mezinárodního veletrhu v Praze 118 přihlášených fiktivních firem nejen z České republiky, ale i z celé Evropy (Španělsko, Belgie, Itálie, Bulharsko, Rumunsko, Rakousko, Lucembursko a Slovensko). Vítěz může být jen jeden, když zazní jméno Botel proti proudu, s.r.o., zažívají naši žáci jedinečný pocit úspěchu: "Jsme nejlepší!" Odcházejí si na pódium převzít již třetí pohár – úplně ten nejcennější – pro absolutního vítěze.

Žáci třetích ročníků se Mezinárodního veletrhu fiktivních firem, na němž si ověřují své odborné a jazykové znalosti, praktické dovednosti, spolupráci v týmu a obchodování s tuzemskými i zahraničními firmami, zúčastňují každoročně. V posledních letech se umisťují na předních místech v různých disciplínách.

K úspěchu žáků přispívá také každodenní kvalitní práce pedagogů i nadstandardní vybavení školy. K výuce předmětu Fiktivní firma, který simuluje prostředí jednotlivých oddělení podniku, slouží dvě odborné učebny vybavené tou nejmodernější technikou. Žáci zde využívají IT technologie se specializovanými softwary, skartovací stroje, multifunkční kopírovací technologie a další zařízení běžná v současném podnikání.

Ředitelka školy Jarmila Benýšková oceňuje, že v tak silné konkurenci fiktivních firem žáci školy již poněkolikáté dokázali, že řešení reálných podnikatelských aktivit ve fiktivním prostředí je správnou cestou k úzkému propojení teorie a praxe. Zdůrazňuje, že zkušenosti získané ve škole navíc přispívají k větší samostatnosti žáků a jejich snazšímu uplatnění na trhu práce.