Konzultace ke stížnostem

Popis služby

Za stížnost se (dle ust. § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád) považuje především stížnost na nevhodné chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu Krajského úřadu Jihočeského kraje při správním řízení, pokud nelze použít jiné prostředky právní ochrany a dále podání, kterým občané nebo právnické osoby upozorňují na nedostatky a závady u některého z orgánů kraje.

Krajský úřad Jihočeského kraje je dále nadřízeným správním orgánem příslušným k přešetření způsobu vyřízení stížnosti správním orgánem 1. stupně.

Pro koho je služba určena?

Fyzické i právnické osoby, zejména účastníci správního řízení.

Jaký je postup vyřízení?

Podejte stížnost na připojeném formuláři a přidejte k ní všechny potřebné přílohy. Stížnost vyřizuje věcně příslušný odbor Krajského úřadu Jihočeského kraje.

Co potřebuji mít?

 Ke stížnosti je třeba připojit dokumenty, na něž je v textu stížnosti odkazováno.

V případě žádosti o přešetření způsobu vyřízení stížnosti správním orgánem 1. stupně je třeba připojit též původní stížnost a její vyřízení správním orgánem 1. stupně.

Jaká je lhůta pro vyřízení?

Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení, o kterém je stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.

Jaký je poplatek za vyřízení?

U této služby nejsou stanoveny žádné správní poplatky.